torsdag 22. desember 2011

Juleferie!

Det har vært mye å gjøre i det siste, og da blir ikke bloggen prioritert så høyt. Jeg har ikke hatt helt bloggelyst heller, men nå er det på tide å komme med et innlegg. Nå er det juleferie, utrolig godt! Det er første gangen på mange år, ja, 5 år faktisk, at jeg føler at jeg har gjort meg fortjent til juleferie. De siste årene har jeg jo vært syk, og da er det jo egentlig ikke ferie, bare fri som ellers. I år derimot, har jeg hatt eksamener og det hele, og å komme hjem på ferie da er helt fantastisk! Nå er det ingen ting som henger over meg, det må være en av de beste følelsene!

Jeg kan jo vise fram noe som har blitt laga også da. Søsteren min har fått dilla på ugler, så da måtte jeg benytte anledningen =) Et "nøkkeltrekk" og ei lue ble til. Lua er første prosjektet med mønster på heklalue, det er Wims som er mesteren og har lært bort teknikken! Det var også hos Wims jeg så nøkkelsaken og bare måtte lage den!


Mønster: Mushroom hat, med uglediagram fra dette mønsteret
Garn: Hvit Merino Extra Fine, lilla Prima Merino
Heklenål: 5 mm

Mønster: Owl Keychain
Garn: Bomullsport
Heklenål: 3 mm

8 kommentarer:

AnitaK sa...

Hæppi juleferie!! Ønsker deg ei riktig god jul med masse strikketid :)

Ruth sa...

Den nøkleuglesaken var herlig, sånn må jeg ha. Lua var skikkelig fin den også. Jeg har litt (les; veldig) dille på ugler selv for tiden. Har det på alt som finnes.

Ha en Riktig God Jul. Kos deg masse - og fortjent.

Snuppesnella sa...

Kjempefin ugle lue du har heklet ! Så artig påfunn. :)

Ta en titt i bloggen min, der er du satt pris på ;) Ble selv kjempefornøyd og litt hektet. Stor takk til deg !

Water Park in Delhi NCR sa...

What you're saying is completely true. I know that everybody must say the same thing, but I just think that you put it in a way that everyone can understand. I'm sure you'll reach so many people with what you've got to say.

Gst consultants delhi sa...

Hi, Really great effort. Everyone must read this article. Thanks for sharing.

UX Designers India sa...

Hi, Really great effort. Everyone should read this article. Thanks for sharing.

App developers india sa...

These tips proved very useful for me and for this, I really want to mention thanks for sharing it with us.

Gst Experts Delhi sa...

Just desire to say your article is as astounding. The clarity in your post is simply cool and i could assume you are an expert on this subject.